lördag 21 februari 2009

Föräldrafritt! Nu blir det fest!

Okej, det kanske inte blir fest, men föräldrafritt är det i alla fall. Och nu kanske ni inte riktigt hänger med i svängarna, så jag ska ta det lite kort.

För ett par dagar sedan så flyttade jag, Linn och Liam in hos mina föräldrar. Anledningen är att jag vill umgås lite med dem innan vi tar vårt pick och pack och kör ner till Skåne, där vi kommer att bosätta oss. Flytten sker på Onsdag och vi planerar att köra över natten, så att vi kan magasinera våra saker på Torsdagen medan vi letar efter en egen lägenhet. Man kan väl kort och gott säga att arbetslösheten har rört till det ganska ordentligt med allt vad boende heter. Blir nu vårt tredje tillfälliga.

Jag påbörjade som sagt mina studier för nu fem veckor sedan. Jag har hunnit göra klart en kurs i skolan och jag vet inte om det hinner bli en hel kurs till. Anledningen är att vi, mest jag, känner att ett fast heltidsjobb är bättre lämpat just nu än studier och studielån. Jag hoppas på att arbetssituationen för min del ser bättre ut nere i Skåne än vad den gör här uppe. Det är ju trotsallt jag som ska utgöra den största delen av maten som ställs på bordet hemma, just nu åtminstone.

Så, nu är ni ifatt med vad som har hänt. Jag får verkligen skärpa mig med bloggningen.

Mina föräldrar kör just nu ner min syster till hennes lägenhet, i Varberg. Det är en bra bit ifrån Dalarna så de planerar att spendera natten där och fortsätta hem imorgon. Därav föräldrafritt! För alla utom Liam i alla fall.

Och vad gör vi om dagarna? Ja, jag har startat en enskild firma. Affärsplanen bygger på att förse främst företag och privatpersoner med webbsidor som passar verksamheten eller ändamålet. Jag håller på att skapa en egen webbsida för att presentera mitt företag. Next Step är namnet och jag hoppas på att kunna livnära mig på det inom några år, gärna då som ett aktiebolag.

Linn och Liam är för tillfället båda lite sjuka. Liam har en förkylning med en ganska jobbig hosta. Linn har mått illa i två dagar nu men det är förhoppningsvis inte maginfluensa.

That's all for now. Ha det bra!

Inga kommentarer: